fredag 20 november 2009

Hej.

Nu tittar solen fram igen, underbart ! :) Man känner sig så mycket piggare och gladare då ju.

Dagen har varit bra. Milly var ledig idag, tråkigt, men jag överlevde, haha. :)
Jag gick med Marita på morgonen och med Anneberit ( jag tror hon heter så ) på eftermiddagen. På morgonen så gjorde vi frukost, la om ett sår, och hjälpte en del med att ta på sig och sånt. Det gick ganska snabbt. Sen kom vi tillbaka och fikade en liten stund, och efter det så var vi på en vårdplanering. Då kollar man igenom vad vårdtagaren har för hjälp, om han/hon är nöjd med det, eller önskar mer/mindre hjälp. Jag har aldrig varit på en sådan förut, så det var ju lite intressant! :) Sen skulle vi också handla lite åt samma person. De skriver upp ungefär tusen saker som ska köpas in. Har dom tillräckligt med bröd så vill dom köpa mer ändå, =). Dom är ju för söta.

Sedan vart det lunch, och efter det så åkte vi på tillsyner, och lämnade lunch. Det gick toppen och jag fick även mata en vårdtagare själv! :) På måndag ska jag jobba kväll, mysigt :)

Nu ska jag leta igenom varenda vrå efter något att ha på mig på 80-talsfesten på lördag. Vi får väl se hur det går. Hoppas att alla har en jättebra helg. MVH Olivia.

1 kommentar: