tisdag 10 november 2009

Dag två

Hejsan! :D

Tänkte skriva ett kortare inlägg idag, eftersom att jag var så duktig och skrev igår. Idag har jag lärt mig att varje dag är så olika i hemtjänsten. Det beror väl på att folket man besöker bor olika, beter sig olika, och har dessutom olika behov.

Dagen började lite krångligt idag. Först fick vi åka upp till ica ungefär, där en bil hade dött igår kväll. Men vi fick liv i den ganska fort faktiskt, men för säkerhets skull så fick den åka in till Volvo, för det var visst något annat som var knasigt med den också.
Sen bad Milly mig att ta fram en viss nyckel, men jag hittade inte den nyckeln, och det visade sig att vi hade tagit fel nyckel givetvis, istället hade vi en nyckel som några andra skulle ha. Men det löste sig fint, de kom och lämnade den nyckeln vi skulle ha, och vi gav nyckeln som dom skulle ha.

Sen så fick vi hjälpa en farbror upp ur sängen, och att ta insulin. Efter det besökte vi två trevliga damer som jag inte hade träffat innan. Där hjälpte vi till att bädda sängen och tillaga frukost.
Jag kan också meddela att jag fick vara med om mitt första blöjbyte idag. Jag visste faktiskt inte alls hur jag skulle reagera. Jag kollade i och försig bara på denna gången, men ändå. Jag tyckte absolut inte att det var farligt att se på, men när jag började känna lukten efter några minuter så började jag må lite dåligt faktiskt. Jag försökte att tänka på att det faktiskt bara var avföring, något som alla människor har, samtidigt som jag kollade ut genom dörren lite. Men efter ett tag kändes det faktiskt mycket bättre, så det är ju ett litet framsteg i alla fall.

Sen har jag varit med på en dusch med. Det var jag i och för sig igår med, det glömde jag att berätta. Damen var mycket trevlig och bjöd på saft.

Imorgon ska jag jobba min första kväll, spännande spännande... :)
Nu ska jag gå, märkte att det blev ett långt inlägg nu ändå, men jag tycker att det är så skönt att skriva av mig. Hoppas alla där ute har en lika bra praktikplats som jag! ;) Kram Olivia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar