måndag 9 november 2009

Första dagen på APUn idag!

Nu har jag varit hemma i lite över en och en halv timma.

Vilken dag det har varit! Visserligen fick jag sluta mycket tidigare än vad jag hade förväntat mig, men jag har ändå fått en hel del nya intryck idag. Jag kom till Solgård runt halv åtta imorse, lite smått förvirrad. Jag hade ju inte en aning om var hemtjänsten hade sina lokaler. Jag gick runt i cirklar ett litet tag, innan en städerska vänligt frågade om jag behövde hjälp, och visade mig dörren till deras rum. Givetvis hade jag gått förbi den trots att det stod på en stor skylt "FRITSLA HEMTJÄNST". Typiskt mig...

Jag var först där, men det dröjde inte länge innan personalen började droppa in. Jag hälsade på dem, och de var alla trevliga och snälla! Efter ett tag kom min handledare, Milly. Även hon var jättetrevlig och det kändes ju väldigt bra, eftersom att de är henne jag ska gå med de kommande veckorna. Vi drack en kopp kaffe, och sedan bar de ut på de första "uppdragen". Jag var lite smått nervös, men samtidigt förväntansfull! Det var ju nu jag skulle få en riktig första inblick i äldreomsorgen.

De äldre var mycket trevliga och pratglada, allihop! Vi gjorde inte så mycket avancerat idag, mest hjälpte till med att lämna mediciner, förbereda frukost och inhandla matvaror. Jag gjorde inte så mycket mer idag, utan försökte mest att vara social mot de äldre. Jag och Milly har bestämt att vi ska ta det i en lugn takt nu i början, så tar vi lite mer och mer för varje dag. Känns skönt!

Ska kanske också berätta att mitt schema är jättebra! Har ganska bra tider tycker jag, bättre än vad jag trodde. Nu på onsdag ska jag jobba kväll. Ska bli kul att testa på hur det känns. Jag ska jobba en del helger med. Kanske inte det roligaste, men om dagarna går så fort som denna dagen har gjort så blir det inga problem alls!

Nu ska jag ge mig iväg :) , Ser faktiskt fram emot morgondagen!!

/Olivia

4 kommentarer:

  1. Vad härligt att allt känns så bra:D. hade vart lite små surt om det hade vart skit jobbigt redan ;)

    SvaraRadera
  2. ja absolut! :) känns jätteskönt faktiskt att det är så! hoppas nu bara att det håller i sig i fem veckor frammåt! :)

    SvaraRadera
  3. Låter ju jättekul. Du kommer fixa det galant ;)

    SvaraRadera
  4. hoppas hoppas ! Måste bara klara av de mindre trevliga sakerna med.. :P

    SvaraRadera